Recenzia knihy Zaklínač III. – Krv Elfov (Andrzej Sapkowski)

Forma: Pevná väzba
Počet strán: 303
Slovenské vydanie: PLUS, 2016
Žáner: Fantasy
Pôvodný názov:  Krew elfów (Saga o Wiedźminie, #3)
GoodReads Kúpiť | Web autora

Mocná Cintra sa ocitla v troskách. Geralt z Rivie spolu s princeznou Ciri našli útočisko v tajomnom sídle zaklínačov, kde sa Ciri učí dovednosti zaklínača. No nič nieje také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá, pretože malá Ciri skrýva nejedno tajomstvo. Ochrániť toto Dieťa Prekvapenie, ktoré Geraltovi určil osud, bude ťažké – pátrajú totiž po ňom dobré i zlé mocnosti. Každí chce získať Ciri pre seba. Podľa proroctva totiž všetci vedia, že Ciri má zohrať rozhodujúcu úlohu v ďalších osudoch sveta …

Celá séria kníh o svojhlavom zaklínačovi Geraltovi je jedna veľká jazda, ktorá sa stále viacej a viacej stupňuje a vyhrocuje. Každá ďalšia kniha je lepšia a lepšia ako jej predchodkyňa. V jednu chvíľu si človek myslí, že už ho autor nemôže absolútne ničím prekvapiť a ten sa vzápätí vytasí s novou zápletkou, ktorá je ešte zapletenejšia a napínavejšia, ako tá predchádzajúca. Milujem túto sériu. Milujem tohto autora a dokážem s čistým svedomím povedať, že by som si od neho prečítala čokoľvek, čo by sa mi dostalo pod roky, pretože pán Sapkowski je autor s veľkým A. Svoje remeslo ovláda bravúrne. A svojich čitateľov má úplne obkrútených okolo prsta.

Kniha Krv elfov sa od predchádzajúcich dvoch častí trošku odlišuje. Zatiaľ čo jej predchodkyne sa skladali z niekoľkých poviedok, táto kniha je delená výhradne do kapitol. Veľmi dlhých kapitol. V čoho dôsledku som sa nevedela od čítania vôbec odtrhnúť. Vždy som chcela aspoň kapitolu dočítať do samého konca, takže nakoniec som knihu zhltla v priebehu niekoľkých pár dní. Čítanie mi išlo úplne hladko, aj vďaka pútavej forme, akou je príbeh písaný. Veď kto by sa nechcel dozvedieť, či Geralt zo svojich dobrodružstiev vyviazne živý a zdravý?

Práve premýšľam, že by som mala niečo napísať aj o gradácií príbehu, ale mám taký pocit, že keď som sa do knihy začítala na prvej strane, tak som bola napnutá a niekedy aj poriadne vystrašená až do jej úplného konca. V knihe sa nachádza len veľmi málo oddychových častí, v ktorých by sa nič nedialo. Všetko čo autor napísal má v príbehu svoje miesto a všetko do seba zapadá, ako malé kúsky skladačky. Autor skrátka vie, ako sa má s čitateľmi vyhrať.

K postavám asi nemusím písať nič, pretože ak ste čítali dve predchádzajúce knihy, tak iste viete čo od nich môžete očakávať a vlastne aj to s kým sa v príbehu stretnete. A pokiaľ ste ešte prvé dve knihy nečítali, tak šup dosť s čítaním tohto článku a pustite sa do nich. Nebudete ľutovať. Určite.

Čo dodať na záver? Kniha Krv elfov sa mi veľmi páčila a vôbec nesklamala moje vysoké očakávania. Už teraz sa teším, ako si do rúk vezmem ďalšie pokračovanie tejto skvelej série.