Recenzia knihy Zaklínač 2 – Meč osudu (Andrzej Sapkowski)

Okamžite po prečítaní prvej časti série Zaklínač, som zatúžila opätovne sa ponoriť do záhadného sveta Geralta z Rivie. Po dokonalom úvode do série som na jej druhé pokračovanie kládla nemalé očakávania, avšak tiež som sa knihu obávala zobrať do rúk nakoľko druhé častí sérií bývajú častokrát „zakliate“ a ani z ďaleka nedokážu konkurovať svojim predchodcom. Našťastie ma Meč osudu nesklamal a ja som od knihy dostala všetko to, čo som očakávala.

Druhá kniha o zaklínačovi je opäť plná tajomnej atmosféry a dobrodružstiev. Sympatický bojovník proti zlu, Geralt z Rivie sa i tento raz vydáva v ústrety svojho osudu a pokúša sa svet zbaviť všetkých nebezpečných príšer. Na svojoj ceste putuje sám, vždy sa riadi hlasom rozumu a na každú aj tú najviacej zapeklitú sytuáciu sa snaží pozerať s chladnou hlavou.

„Meč osudu má dve ostria. Jedným si ty.“

Geralt z RivieAk sa raz pustíte do čítanie série o svojhlavom Zaklínačovi Geraltovi, sputí sa u vás lavína závisloti, vďaka ktorej budete netrpezlivo čakať na ďalšie pokračovanie. Geralt má veľmi zvláštnu a svojráznu povahu, na jednej strane vyhlasuje odovzdanosť osudu a v zápetí tvrdí, že každý človek sa o svoj osud môže pričiniť samostatne. Týmito dvomi „heslami“ sa riadi pri svojom každodennom putovaní a hľadaní práce.

Geralta som si obľúbila už pri čítaní prvej knihy a ani v tejto nestratil moje sympatie, ba práve naopak podarilo sa mu z mojej strany vybudovať ďaleko väčší obdiv, rešpekt a úctu. A to najmä vďaka svojej odhodlanosti a vernosti voči svojim priateľom, i keď tých sa v jeho prípade veľa nenájde.

„Druhá poviedková kniha jedného z najlepších autorov fantasy na svete!“

Kniha Meč osudu sa skladá zo šiestich skvelo prepracovaných poviedok. Každá ďalšia poviedka ukazuje čitateľovi Geraltov svet, jeho dobrodružstvá, túžby a priania, ale aj starosti a každodenné útrapy. Poviedky na seba pekne chronologicky nadväzujú a každá z nich postupne odhaľuje väčší a väčší kúsok Geraltovej duše.

Poviedky sú písané veľmi pútavo, pričom sa v nich strieda veľa akcie a napätia s trochou nudnejších častí v podobe dialógov a opisov prostredia (i keď chápem, že aj takéto časti sa v knihe musia nachádzať). Avšak aj v tejto časti sa mi veľmi páčili rozhovory s Geraltovým priateľom a občasným spoločníkom na cestách  – Blyskáčom. Tento chlapík je v mnohých ohľadoch Geraltovým protikladom, preto sa tak skvelo dopĺňajú a spolu tovria unikátnu dvojku starých priateľom. Blyskáč je na rozdieľ od Geralta veľmi zhovorčivý, miestami až taký šašo, ktorý kokáže aj do tých najnudnejších častí príbehu vdýchnuť trošku života. Tiež sa mi páči ako veľmi často a rád slovne provokuje Geralta, vďaka čomu ho môže čitateľ lepšie poznať a pochopiť jeho konanie.

„Do pekla, – vyprskol Blýskač. – Nestraš Očko jachtaním a titulovaním. Ona sa volá Essi, on sa volá Geralt. Koniec predstavovania. Prejdime k veci, Bábika!“

Andrzej Sapkowski je jeden z mála autorov, ktorí vedia čo robia. Je to umelec ktorý vdychuje život jednej knihe za druhou. Jeho štýl písania je veľmi putavý a zaujímavý, vďaka čomu si dokáže získať mnohých fanúšikov.

Na záver by som len chcela dodať, že kniha Meč osudu je skvelou fantasy knihou, ktorá dokáže zaujať asi každého miľovníka fantasy literatúry. Ak ste sa s touto sériou ešte nestretli, tak vám ju vrelo odporúčam.

Kúpiť knihu Meč osudu.

Zdroje obrázkov: