Recenzia knihy Špecialistka (Stephenie Meyerová)

Špionážny thriller od autorky bestsellerovej Twilight ságy.

Pracovala pre tajnú vládnu jednotku ako špecialistka na vypočúvanie. Vie toho príliš veľa a pre oddelenie sa stala rizikom, ktorého sa treba zbaviť. Bez varovania sa na ňu začína lov. Nezostal jej nikto, komu by mohla veriť… Nikde nezotrvá dlho, pohotovo mení identity. Ak si chce zachrániť život, musí splniť poslednú úlohu. Čaká ju najťažší boj jej života. Spoznáva pri tom muža, ku ktorému ju pripútajú city, a musí urobiť všetko pre to, aby obaja zostali nažive.

Špecialistka (Stephenie Meyerová)Názov: Špecialistka
Autor: Stephenie Meyerová
Slovenský preklad: Veronika Balúchová
Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 528
Slovenské vydanie: Egmont, 2017
Žáner: Thriller
Pôvodný názov:  The Chemist

Stephenie Meyerová patrí medzi moje obľúbené autorky. Jej sériu Súmrak mám veľmi rada a čítala som ju niekoľko krát. Preto som sa veľmi potešila, keď som zistila, že jej vyjde nová kniha. Už od začiatku som vedela, že si ju chcem prečítať.

Kniha Špecialistka má veľmi zaujímavú zápletku a jej začiatok je vcelku impozantný a napínavý. Veď kto by nemal rád záhadný svet plný tajných agentov a organizácií, ktoré by ani nemali existovať. Celá téma knihy je veľmi bravúrne zvolená a pokiaľ by autorka dokázala dotiahnuť niekoľko malých detailov bola by z nej skvelá publikácia.

ŠpecialistkaPri čítaní knihy som mala neraz pocit, akoby som sa nachádzala na hojdačke, raz som bola hore a raz zase dolu. Presne takýto priebeh mal aj dej príbehu. Na niektorých miestach bola kniha super napínavá a na niektorých trošku slabšia a oddychovejšia. Čo bolo možno aj dobre, keďže si má čitateľ vtedy možnosť trošku si oddýchnuť.  Celý dej nakoniec vyvrcholil vo veľmi napínavom finále.

Najväčší strach som mala z postáv, pretože s tými máva autorka väčšinou problém. Našťastie môj strach nebol odôvodnený. Všetky postavy boli vykreslené vierohodne a ich charaktery presne zapadali do životnej situácie a nebezpečenstva v ktorom sa momentálne nachádzali. Veľmi som si obľúbila najme Daniela, ktorý bol po celý čas veľmi optimistický a nevinný, nech ho na jeho púti životom čakalo čokoľvek. Alex bola tiež príjemná aj keď na niektorých miestach sa mi zdala až príliš veľmi ustráchaná a pesimistická. A Kevin? No to je kapitola sama o sebe 🙂 .

Ak by som mala celú knihu zhrnúť, som veľmi rada, že som si ju prečítala, pretože jej čítanie bolo príjemné a veľmi som si ho užila. Knihu Špecialistka vám rozhodne odporúčam.