Recenzia knihy Skleněný trůn 6 – Věž úsvitu (Sarah J. Maasová)

Bonusový příběh k bestsellerové sérii Skleněný trůn s Chaolem Westfallem jako hlavním hrdinou

Chaol byl vždy věrný svému vládci. To se ale změnilo, když byl skleněný zámek zničen a král Adarlanu se ho pokusil zabít. Chaol sice přežil, ale utrpěl těžká zranění. Jeho jedinou nadějí jsou léčitelé v Atice, pevnosti na Jižním kontinentu. S blížící se válkou se do potíží dostanou i Dorian a Aelin. Aby přežili, musí Chaol přemluvit krále Jižního kontinentu, aby se do války zapojil na té správné straně. Avšak to, co odhalí v Atice, je mnohem důležitější.

Názov: Věž úsvitu
Autor: Sarah J. Maasová
Séria: Skleněný trůn (šiesta časť)
Český preklad: Ivana Svobodová
Forma: Brožovaná väzba
Počet strán: 663
České vydanie: CooBoo, 2018
Pôvodný názov:  Tower of Dawn (Throne of Glass, #6)

Věž úsvitu – je presne kniha, na ktorej je pekne vidieť, ako sa z krátkej novely stane plnohodnotné literárne dielo. V ktorom autorka nezabudla na nič – nájdete tu napätie, akciu, lásku, ale i humor a srdcervúce scény.

Do knihy som sa púšťala veľmi skepticky, nakoľko som vedela, že celý príbeh je prerozprávaný zo strany Chaola. A ten sa mi v predchádzajúcich knihách pekne sprotivil. Preto som sa na čítanie tejto knihy, ani veľmi netešila. Ale v konečnom dôsledku som sa dočkala presného opaku. Pretože Chaol je úplne božský. Konečne sa prestal ľutovať a opäť sa z neho stal zrelý chlap, ktorý si stojí za svojimi rozhodnutiami.

Je pravda, že som knihu prvých štyristo strán pokladala za priemerné čítanie, ktoré ma síce ničím neurazilo, ale ani ničím nenadchlo. No potom to prišlo, ten zlom, ktorý ma dokázal vyhnať z komfortnej zóny. Posledných dvesto strán ma úplne dostalo a celú dobu som si hovorila – konečne toto je poriadny príbeh, ktorý od knihy očakávam. Toto je to, čo som hľadala a v čo som tajne dúfala.

Na knihe sa mi tiež páčilo, že tam autorka zapojila dej odohrávajúci sa v piatej knihe, čiže som pekne vedela, kde sa časovo nachádzam. Podľa mňa to bol skvelý ťah, ktorý si zaslúži pochvalu. Tiež, sa mi páčilo, že Chaol dostal konečne šancu dospieť. Ďalej musím kvitovať perfektné spracovanie a popísanie Chaolovho ochrnutia a celý proces liečby. No nesmiem zabudnúť ani na ostatné postavy, ktoré boli spracované do posledných detailov. Z každej postavy som cítila, akoby to bol reálny človek, ktorého môže kedykoľvek stretnúť na ulici.

V tejto časti nastalo niekoľko dejových zvratov a je z nej cítiť, že sa už všetko pomaly uberá ku koncu a veľmi dúfam, že to bude úžasný koniec. Teda aspoň tomu všetko nasvedčuje. Už teraz sa nesmierne teším na chvíľu, kedy sa mi do rúk dostane posledná toľko očakávaná časť série.