Královna Stínú Srah J maas

Recenzia knihy Skleněný trůn 4 – Královna stínů (Sarah J. Maasová)

Celaena bojuje za svůj lid ve čtvrtém pokračování světového bestselleru Skleněný trůn.

Ztratila všechny, které milovala. Celaena Sardothien se vrací zpátky do říše a jediné, po čem touží, je pomsta. Brzy si ovšem uvědomí, že ve hře je mnohem víc – musí osvobodit prince Doriana, kterého pomocí magie ovládá král ze skleněného hradu. Musí zjistit příčinu královy moci! Ale hlavně nesmí zklamat svůj lid, který do ní vložil veškeré naděje.

Královna Stínú Srah J maasNázov: Královna stínů
Autor: Sarah J. Maasová
Séria: Skleněný trůn (štvrtý dieľ)
Český preklad: Ivana Svobodová
Forma: Brožovaná väzba
Počet strán: 656
České vydanie: CooBoo, 2016
Pôvodný názov:  Queen of Shadows (Throne of Glass, #4)

Aelin sa vrátila do Zlomuvalu, snaží sa zistiť všetky zmeny, ktoré sa v meste odohrali v dobe jej neprítomnosti. Takmer okamžite začína spriadať plány na oslobodenie svojej ríše a na pomstu za svojich blízkych.

Královna stínů je štvrtou knihou zo série a oproti ostatným knihám je úplne odlišná. Doteraz sme boli navyknutý, že nás autorka pomaly uvádzala do deja. To v tejto knihe neplatí a hneď od začiatku ste vhodený do stredu akcie. Jedna akcia strieda druhú, jedno odhalenie ide za druhým. Kniha má 656 strán, ktoré sú popretkávané napätím a strachom. Sama sa čudujem, že autorka toho do knihy toľko napratala. No som za to rada. V knihe nájdete len veľmi málo strán, ktoré sú uvoľnenejšie a ľahšie, vlastne možno len posledných cca 10 strán je takých.

Aj napriek tomu, že je kniha taká hrubá, číta sa veľmi ľahko a rýchlo. Takmer celý čas som mala pri čítaní zatajený dych, držala som palce svojim obľúbeným postavám a veľmi som si želala, aby prežili všetky svoje útrapy. No v knihe sa našli aj chvíle kedy som sa neubránila a nahlas som sa začala smiať (šťastie, že som knihu čítala doma 🙂 ), Aelin a Jeřáb zase hviezdili. Milujem túto dvojicu hrdinov.

Nedá mi to a musím sa vyjadriť aj k niektorým hlavným postavám. Aelin prešla v predchádzajúcich knihách úžasnou zmenou. Stala sa z nej pravá hrdinka a kráľovná, ktorá je schopná obhájiť svoj titul a ochrániť svoj ľud. Mám ju veľmi rada. No ak sa k nej pridá Jeřáb je o zábavu postarané. Vďaka týmto dvom postavám som sa počas čítania neuveriteľne zabávala. Páčili sa mi ich nekonečné naťahovačky a vnútorne vedené dialógy.

Chaol a Dorian – prečo? Prečo sa z takých dobrých postáv stali také ufňukané decká? Nad ich správaním som neustále prevracala očami, miestami mi až neuveriteľne liezli na nervy. Akože chápem, že v živote nemali na ružiach ustlané, ale predsa len sa s osudom mohli vysporiadať aj inak, ako len neustále fňukať a obviňovať všetkých naokolo.

Knihu rozhodne odporúčam ja som sa od čítania nedokázala odtrhnúť do poslednej strany. Pri jej čítaní som sa nestihla ani raz nudiť.