Recenzia knihy Skleněný trůn 3 – Dědička ohně (Sarah J. Maasová)

Český preklad: Ivana Svobodová
Forma: Brožovaná väzba
Počet strán: 536
České vydanie: CooBoo, 2016
Pôvodný názov:  Heir of Fire (Throne of Glass, #3)

Třetí díl bestsellerové série Skleněný trůn.

Celaena přežila smrtící soutěž i srdcervoucí ztrátu, ale zaplatila za to strašnou cenu. Teď musí cestovat do neznámé země a čelit zdrcující pravdě – pravdě o svém dědictví, která by mohla její život změnit navždy.
Mezitím se na obzoru shromažďují temné síly, které chtějí zotročit celý její svět. Celaena tak musí najít sílu bojovat nejen proti vlastním vnitřním démonům, ale i proti zlu, které chce král Adarlanu osvobodit a využít pro své plány.

Je dědičkou ohně a popela a neskloní se před nikým.

Tak ako sme si už zvykli je aj kniha Dedička ohne delená na dve veľké časti: Dedička popela a Dedička ohne. Toto delenie nie je len grafickým rozdelením knihy na menšie celky, ale je to aj rozdelením kvality knihy. Prvá polovica knihy je priemerná (možno aj podpriemerná – jej čítanie mi trvalo jeden a pol týždňa). V tejto časti knihy som sa doslova a do písmena nudila. Celaena sa správala ako malý rozmaznaný spratok. V jednom kuse len fňuka a bedákala nad jej strašným osudom. Chaol a Dorian sa doťahovali ako dvaja malý chlapci, pričom sa nikam neposunuli. Kapitoly s Manon ma vôbec nebavili. Skrátka nuda, nuda a zase len nuda.

Našťastie zvrat nastal v druhej časti knihy, respektíve v posledných pár kapitolách prvej časti. A presne vtedy nastala tá pravá zábava (len pre informáciu túto časť knihy, čo bolo viacej ako 300 strán, som prečítala za dva dni!). Dej nabral na obrátkach. Celaena konečne spravila svoje životné rozhodnutie a dostala rozum, konečne! Opäť som sa dočkala tej sebavedomej bojovníčky, ktorá sa nikoho a ničoho nebojí. Chaol sa tiež posunul na trošku vyššiu úroveň. Kapitoly s Aedinom ma nesmierne bavili. Ten chlap je božský i keď mu hneď na päty stúpa naša nová hviezda Jeráb (ešte stále sa neviem rozhodnúť, ktorí z nich je lepší ? ). Tak či onak, super. A ten koniec, no proste WAU!

Ako už bolo spomenuté v dvoch odsekoch vyššie kniha Dedička ohne má mierne spomalený úvod, i keď chápem prečo to tak je. Ale akonáhle sa prenesiete cez polovicu knihy, čaká vás jedna veľká jazda. Jedna akcia streda druhú. Človek sa nestihne spamätať z jedného šoku a hneď naňho autorka vybafne novú informáciu, ktoré je ešte zarážajúcejšia, ako tá predchádzajúca. Kniha Dedička ohne rozhodne stojí za prečítanie.

Jediná vec čo ma na knihe mrzí je jej dizajnové prevedenie. Než som knihu prečítala do konca, tak sa mi žiaľ zošúchala zlatá farba z názvu knihy. Čo je pomerne nešťastné, ale čo už.

Follow my blog with Bloglovin