Recenzia knihy Noční lovci 2 – Jednou nohou v hrobě (Jeaniene Frost)

Poloviční upírka Cat Crawfieldová už čtyři roky pracuje pro vládu. Nyní vede vlastní tým, který vycvičila k boji s nemrtvými. Tímto způsobem zužitkovala bojový výcvik, který získala pod vedením svého bývalého přítele, lovce upírů Bonese. Toto období jejího života je však i po letech citlivé a Cat se stále nedokáže vyrovnat s tím, že Bonese byla nucena opustit. Ona a její muži jsou natolik nebezpeční, že někdo z nemrtvých se rozhodl vypsat odměnu za její hlavu. Cat je v těžkém ohrožení života a její jedinou nadějí na přežití je Bones, který nečekaně opět vstoupil do jejího života. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává. A že ji Bones tentokrát už odejít nenechá.

Názov: Jednou nohou v hrobě
Autor: Jeaniene Frost
Séria: Noční lovci (druhý diel)
Český preklad: Zuzana Ľalíková
Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 240
České vydanie: FANTOM Print, 2012
Pôvodný názov:  One Foot in the Grave (Night Huntress, #2)

Dej knihy sa odohráva štyri roky potom čo Cat opustila Bonesa a začala pracovať pre vládu, ako lovkyňa upírov. Od tej doby Cat dodržiava prísny celibát a nech sa snaží akokoľvek chce na Bonesa nemôže zabudnúť (alebo nechce?). Mierne rozptýlenie nachádza v love upírov a pití ginu. Ako polovičná upírka má schopnosti o ktorých môžu obyčajný ľudia len snívať. Preto je tak nebezpečná pre všetkých nočných tvorov, ktorí si to veľmi dobre uvedomujú. A aj preto na hlavu Cat vypísali nemalú odmenu. Začína hra na život a na smrť, kto bude rýchlejší?

Kniha Jednou nohou v hrobě začína pekne pozvoľna, čitatelia majú dostatok času sa spamätať a spomenúť si na to čo sa odohralo v predchádzajúcej knihe. Na tejto časti knihy sa mi nepáčil postoj Cat, ktorý zaujala k svojmu životu a jej správanie, neustále a nepretržite fňukala ako malé decko. A pritom všetko čo sa jej v živote prihodilo si spôsobila sama.

No tá pravá zábava začína až v momente kedy sa na scéne objaví Bones. Potom sa síce Cat chvíľku hrá na pani nedostupnú, ale to ju čoskoro prejde. Od toho momentu začína kniha naberať na obrátkach a grádoch. Dej sa neustále stupňuje až sa dostane do graciózneho finále.

Tak ako prvá kniha (Na půl cesty do hrobu), je aj táto priam prevŕtaná akciou, napätím, ale aj neviazaným sexom. Páči sa mi ako autorka dokázala vierohodne popísať to iskrenie a neuveriteľnú príťažlivosť medzi Cat a Bonesom. Je síce pravda, že Cat miestami konala zbrklo a bezhlavo, ale na druhú stranu ju aspoň musel Bones neustále krotiť, čo bola zábava.

U tejto autorky sa mi tiež páči, že jej postavy sú ako skutočné. Nie sú to len dokonalé vyumelkované charaktery bez hlbšieho zamýšľania. Nie, jej postavy sa tvária ako skutočné, premýšľajú ako skutočné, majú rovnaké neduhy ako skutočný ľudia. Už len z toho pohľadu u mňa autorka veľmi stúpla, pretože sa nesnaží čitateľa vodiť za nos a nedáva mu plytké a hlúpe postavy, ktoré robia len to čo sama rozkáže.

Sčítané a podčiarknuté kniha Jednou nohou v hrobě sa mi veľmi páčila, táto séria sa radí medzi niekoľko mojich top sérií. Jeaniene opäť dokázala, že je paňou pera a dokáže svoj príbeh doviesť do dokonalosti, či už z pohľadu prepracovaného deja, skvelej zápletky, alebo uveriteľných postáv a ich príbehov. Už teraz sa teším na ďalšie pokračovanie tejto skvelej série.