Recenzia knihy Na lovu (MeaganSpoonerová)

Když se Kráska vydá na lov Zvířete… Mrazivé převyprávění oblíbené pohádky.

I když Kráska vyrostla mezi šlechtici, zná tajemství lesa lépe než kdokoli jiný. Poté co její otec přijde o majetek, musí se i se sestrami odstěhovat pryč z města. Uleví se jí, protože v lese se už nemusí dál přetvařovat. Jenže při lovu její otec zmizí a Kráska nemá na vybranou. Vydává se ho hledat a stopuje tajemné Zvíře až do jeho království, do světa z pohádek, který ji může zničit, nebo spasit. Ale kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Názov: Na lovu
Autor: Meagan Spoonerová
Český preklad: Zdeněk Uherčík
Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 327
České vydanie: CooBoo, 2018
Žáner: Fantasy, rozprávka
Pôvodný názov:  Hunted
GoodReads Kúpiť Web autora

Keď som sa púšťala do čítania tejto knihy, nemala som žiadne očakávania, pretože som nevedela do čoho sa púšťam. Pred čítaním som si neprečítala ani jednu recenziu, dokonca som si nepozrela ani anotáciu. Kniha ma jednoducho zaujala vzhľadom hneď na prvý pohľad. Viete si preto asi predstaviť, ako som bola prekvapená, že ide o modernú adaptáciu mojej  obľúbenej rozprávky?

Kráska a zviera je veľmi pekná rozprávka, na ktorú sa dá vymyslieť veľa rôznych adaptácií. Kniha Na lovu je jednou z nich.  A musím povedať, je to pekne spracované prevedenie starého príbehu. Knihu som si užila od prvej stránky, až po tú úplne poslednú. Je pravda, že k nej mám niekoľko výhrad, ale s celkovým prevedením príbehu som v konečnom dôsledku spokojná.

Najskôr sa pristavím pri tých výhradách. Väčšina príbehu sa mi zdala byť písaná príliš rozťahane, na viacerých miestach sa príbeh vliekol ako sane v lete. Chýbala tomu iskra a zase naopak koniec knihy sa mi zdal byť až priveľmi uponáhľaný a taký, ako keby useknutý v tom najlepšom. Bola by som rada, ak by autorka záver knihy rozšírila aspoň o jednu stránku. Toto sú v podstate moje dve jediné výhrady, ktoré ku knihe mám.

Aj napriek vyššie zmieneným výhradám, sa mi kniha čítala veľmi dobre. Veľmi som si čítanie užívala a keď som sa do knihy naozaj začítala, zhltla som ju v priebehu dvoch dní. A to je pri mojom tempe čítania (v poslednej dobe) čo povedať.

Kto nevidel túto knihu na vlastné oči, prosím bežte sa na ňu pozrieť do najbližšieho kníhkupectva, jej grafické spracovanie je brilantné. V knihe sa striedajú dvaja rozprávači kráska – Jeva a zviera. Časti krásky sú dlhšie, obšírnejšie a tvoria akési jadro celého príbehu. Oproti tomu časti, ktoré rozpráva zviera sú vo veľkej miere zmetené, niekedy nesúvislé a inokedy šialené. Práve tieto časti sú v knihe pekne graficky rozlíšené. Veľmi sa mi páči, ako sa autorka dokázala vžiť do mysle divokého zvierať a ako dokáže čitateľovi podať jeho duševné rozpoloženie.

Knihu Na love rozhodne odporúčam všetkým priaznivcom rozprávok. Nemajte však  na ňu veľké nároky a som si istá, že vás milo prekvapí.