Recenzia knihy Hriešne odtiene vášne 2 – Gabrielov očistec (Sylvain Reynard)

Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 576
Slovenské vydanie: XYZ, 2016
Žáner: Erotika
Pôvodný názov:  Gabriel’s Rapture (Gabriel’s Inferno, #2)
GoodReads Kúpiť Web autora

Gabriel Emerson a Julia Mitchellová museli prejsť neuveriteľným citovým peklom, kým konečne mohli byť spolu a užívať si krásne chvíľky vo dvojici. Na romantickej dovolenke v Taliansku Gabriel Juliu zasväcoval nielen do menej známych oblastí renesančného umenia, ale aj do tajov zmyslového a telesného potešenia. Po návrate do univerzitného prostredia musia opäť o svoju lásku bojovať – so žiarlivým expartnerom, so striktnými univerzitnými pravidlami i s neprajnými kolegami a študentmi. Zdá sa, že ich šťastie nevyhnutne musí prejsť očistcom…

Kniha Gabrielov očistec je druhou  knihou zo séria Hriešne odtiene vášne. Táto séria kníh je, tak ako napovedá jej názov, nabitá erotikou a vášňou. Nejde však o klasickú erotickú knihu, ktorej by chýbal hlbší dej. Práve naopak, kniha Gabrielov očistec je výborne napísaným príbehom v ktorom nájdete aj romantiku, aj humor, aj lásku, aj nenávisť – proste všetko čo od dobrej romantickej knihy očakávate.

„Samozrejme, že aj niektoré ženy majú istý ekvivalent rytierskeho syndrómu – náklonnosť k zranenému káčatku.“

Gabriel Emerson je váženým profesorom na univerzite a zároveň odborníkom na Danteho diela. Julia Mitchellová je študentka, ktorá nikdy nezabudla na svoju prvú platonickú lásku. On je energetický, mužný a hriešny. Ona je neskúsená a plachá. Tieto dve hlavné postavy sú vytvorené ako vlastné protiklady, ako svetlo a tma – jing a jang. To čo jemu chýba, toho má ona dostatok a naopak.

„Gabriel takmer skolaboval už len z pohľadu na tie topánky.“

U väčšiny kníh na pokračovanie je akoby zvykom, že druhý diel je vždy o niečo slabší ako ten prvý. Pri tejto sérií to však neplatí, kniha Gabrielov očistec je oveľa lepšie spracovaná, má oveľa hlbší dej ako jej predchodkyňa. Takisto je vidieť, že postavy sa od prvého dielu posunuli o značný kus dopredu. Najmä Júlia, ktorá už nie je tak strašne naivná ako tomu bolo v Gabrielovom inferne.

„Blížili sa kroky a veselý smiech. Gabriel zdvihol hlavu a priložil jej ústa k uchu. – Ani muk,- zašepkal a ona cítila, ako sa pery, ktoré k nej tisol, začali usmievať.“

Na záver by som len chcela zhrnúť, že kniha Gabrielov očistec je skvelo napísaná romanticko – erotická kniha, ktorá čitateľa zaujme hneď od prvej strany. V knihe sú výborne rozložené šteklivé scény s tými vážnejšími a oddychovými. Počas čítania celej knihy som sa nemala šancu nikdy nudiť. Už teraz sa teším na čítanie ďalšej časti.