Recenzia knihy Frost Easton 1 – Nočný vták (Brian Freeman)

Keď niekoľko žien po nevysvetliteľnom nervovom kolapse spácha samovraždu, Frost Easton zo sanfranciskej polície má pred sebou záhadný prípad. Na prvý pohľad nesúvisiace obete majú jedno spoločné. Všetky boli pacientkami renomovanej psychiatričky Francescy Steinovej, ktorá pomocou spornej terapie vymazáva pacientom z pamäti traumatické spomienky.Okrem Eastona vedie vyšetrovanie na vlastnú päsť aj Steinová. Obaja začnú dostávať tajuplné správy od kohosi, kto sa podpisuje ako Nočný vták. Prípad postupne nadobudne osobný charakter a na povrch vyplávajú dávne tajomstvá. Steinová musí čeliť záhadným výpadkom pamäti a Easton zasa vrahovi, ktorý pozná jeho najhoršiu spomienku.Počet obetí rastie a Nočný vták sťahuje slučku okolo Eastona a Steinovej čoraz tesnejšie. Na všetko odhodlaný policajt a brilantná psychiatrička musia zastaviť rafinovaného vraha, skôr ako ovládne myseľ ďalšej mladej ženy.

Nočný vták (Brian Freeman)Názov: Nočný vták
Autor: Brian Freeman
Séria: Frost Easton (prvá časť)
Slovenský preklad: Beata Horná
Forma: Pevná väzba
Počet strán: 360
Slovenké vydanie: Ikar, 2018
Žáner: Krimi
Pôvodný názov:  The Night Bird (Frost Easton, #1)
GoodReads Kúpiť Web autora

Knihu Nočný vták som sa rozhodla prečítať z dvoch dôvodov: krem fantasy literatúry mám veľmi rada krimi knihy. Druhým dôvodom bola jeho zaujímavú anotácia a mrazivá ukážka z knihy. Potom ako som ju prečítala, okamžite som vedela, že si knihu musím prečítať. Tešila som sa mrazivý príbeh plný napätia a akcie a presne ten som aj dostala.

Kniha sa čítala veľmi dobre a rýchlo, dej mal pomerne prudký spád. Dej som si nesmierne užívala aj napriek tomu, že som páchateľa odhalila takmer na začiatku knihy. Respektíve aspoň som si to myslela, pretože autor ma dokázal celú dobu vodiť za nos. Asi v poslednej tretine knihy som začala uvažovať o tom, či som odhalila správneho páchateľa. Samozrejme, že som sa mýlila a docvaklo mi to presne v momente, ako hlavným hrdinom.

Ako som už písala vyššie, kniha Nočný vták sa číta veľmi dobre a rýchlo. Autor sa postaral o zaujímavú a mrazivú zápletku, neraz som sa pristihla, že mi po chrbte behá mráz. Téma s manipuláciu pamäte bola poriadne desivá a vyvolávala u mňa tú správnu dávku vzrušenia, ktorú očakávam u dobre napísanej krimi knihy. V príbehu sa síce vyskytovalo niekoľko hluchých miest, ktoré dej nikam neposúvali, ale v konečnom dôsledku mi to veľmi neprekážalo, keďže som tieto miesta vnímala ako uľahčené a oddychové.

V príbehu sa nachádzali tri hlavné postavy s ktorými sme sa neustále stretali. Psychologička Frankie, policajt Frost a mladučká Lucy. Celý príbeh bol rozprávaní z ich uhlov pohľadu, pričom sa tie pohľady medzi sebou pravidelne striedali. Takto má čitateľ možnosť pozrieť sa na celý príbeh z rôznych uhľov pohľadu. Všetky tri postavy som si obľúbila, každá z nich mala isté čaro, ktorým prispievala k celkovému obrazu príbehu.

Lucy je nevinná mladá dáma, ktorá sa chtiac – nechtiac zahľadela do Frosta. Jej právanie je nevinné a milučké, miestami strelené a nelogické. Frost je policajt s veľkým P, je veľmi inteligentný, záhadný a charizmatický. Frankie je psychologička v pravom zmysle slova, chladná, priama, inteligentná a odťažitá. Všetky postavy so svojimi charaktermi do seba skvelo zapadajú ako časti skladačky a vytvárajú zaujímavú časť príbehu.

Moje celkové hodnotenie knihy Nočný vták je 4/5. Knihu rozhodne odporúčam, všetkým fanúšikom dobre napísaných krimi príbehov. Rozhodne nebudete ľutovať.