Recenzia knihy Fin 3 – Šachové figúrky (Peter May)

Forma: Pevná väzba
Počet strán: 326
Slovenské vydanie: PLUS, 2016
Žáner: Krimi
Pôvodný názov:  The Chessmen (Lewis Trilogy, #3)
GoodReads Kúpiť

Fin Macleod sa rozhodne začať po rozvode nový život. Vracia sa na rodný ostrov, opraví si rodičovský dom a začne pracovať na prípade pytliakov, ktorí žijú z výnosného čierneho obchodu s divo žijúcimi lososmi. Pre bývalého policajného detektíva to mala byť hračka, no keď sa spolu s kamarátom stane svedkom zvláštneho prírodného úkazu, pri ktorom sa samovoľne vyprázdnilo jazero, nastane zlom. Šokovaní muži zazreli na jeho dne dôverne známe lietadlo – pred rokmi v ňom zmizol ich spoločný priateľ Roddy. Krátky záblesk v kamarátových očiach vzbudil u Fina mrazivú predtuchu…

Veľmi rada začínam čítať nové knihy. Pretože vždy keď sa púšťam do nového čítania, tak som plná vzrušenia a očakávania z niečoho nového – z nových zážitkov, z  nových odhalených tajomstiev. Vždy sa teším na to ako stretnem nových priateľov a zažijem s nimi nové dobrodružstvá. Pretože presne o tomto je čítanie kníh. Preto som sa aj na čítanie tejto knihy nesmierne tešila a púšťala som sa do nej s veľkými očakávaniami, ktoré žiaľ neboli naplnené.

I keď kniha Šachové figúrky sama o sebe nie je zlá. Práve naopak je to výborná detektívka, ktorá toho môže čitateľom veľa ponúknuť. Ako napríklad zaujímavú zápletku, niekoľko dejových zvratov, veľa nevyriešených otázok, na ktoré hľadá odpoveď čitateľ spolu s charizmatickým Finom. Ale v porovnaní s predchádzajúcimi dvomi časťami jej chýbal istý šmrnc a noblesa.

Keď už som pri tom Finovi, tak spomeniem len že jeho postava je spracovaná výborne. Neraz som mala pocit akoby som ho poznala z reálneho života a sveta. Je vidieť, že si na ňom dal autor ozaj veľmi záležať. Páčia sa mi knižné postavy, ktoré majú svoju históriu, ktorá formuje ich charaktery, konanie a premýšľanie v dnešnej dobe. Tiež sa mi páčia hrdinovia, ktorý si vedia uvedomiť svoje chyby a vedia na nich zapracovať.

A nakoniec sa dostanem k opisu prostredia s ktorým sa autor pekne vyšantil. Možno aj vďaka úžasnému pochmúrnemu prostrediu sa mi tieto detektívky tak veľmi páčia, pretože skvelo dotvárajú celú atmosféru. Nie je lepším dejiskom pre detektívnu knihu, ako pochmúrne a tajuplné miesta, ktoré si priam žiadajú o to, aby sa tam stalo niečo nekalého… .