Recenzia knihy Bohovia Olympu 4 – Hádesov chrám (Rick Riordan)

Príbeh Percyho Jacksona a jeho priateľov pokračuje… Sedem hrdinov musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie.

Čas sa kráti… Bránu smrti, tajomný priechod medzi svetom živých a mŕtvych, ovládla Gaia so svojimi pomocníkmi. Zástupy netvorov prúdia na zem a chystajú sa prevziať vládu nad svetom. Prídu Percy a jeho priatelia na to, ako bránu zavrieť? Dokážu sa vrátiť z hlbín Tartaru, najtemnejšej časti podsvetia, ktorému vládne boh mŕtvych Hádes? Nebude to jednoduché! Sedem hrdinov z Proroctva musí znovu nasadiť svoje životy za záchranu bohov, ľudstva a celej civilizácie.

Názov: Hádesov chrám
Autor: Rick Riordan
Séria: Bohovia Olympu (štvrtá časť)
Slovenský preklad: Zora Sadloňová
Forma: Pevná väzba s prebalom
Počet strán: 560
Slovenské vydanie: Fragment, 2018
Pôvodný názov:  The House of Hades (The Heroes of Olympus, #4)
GoodReads Kúpiť Web autora

Kniha Hádesov chrám opäť začína v momente kedy predchádzajúca kniha skončila. Hneď v úvode je čitateľ vhodený do víru akcie a napätia. Táto akcia v podstate pretrváva až do konca knihy. V príbehu sa síce nachádza zopár oddychových a slabších pasáží, ale je ich tu len veľmi máličko. Hádesov chrám je jedna z mála kníh, ktoré sa dajú prečítať na jedno posedenie. Je síce trošku House of hadesobjemnejšia (560 strán), no som si istá, že sa od čítania nebudete vedieť odtrhnúť. Neraz som si vravela: „Ešte jednu kapitolu.“, nakoniec som si uvedomila, že je pol dvanástej v noci a ja obraciam poslednú stranu.

V sérií Bohovia Olympu sa mi veľmi páči prepojenie gréckej a rímskej mytológie. Autor sa s touto témou popasoval veľmi dobre. Je skvelé sledovať dve strany toho istého boha, ktorý sa zjavuje raz v rímskej a raz v gréckej podobe. Priala by som si, aby som túto knihu čítala v bode, keď sme sa o gréckych a rímskych bohoch učili v škole. Hneď by som všetko lepšie a ľahšie chápala.

Autor celý príbeh podáva veľmi sviežo, kniha by sa síce dala zaradiť medzi literatúru pre tínedžrov, ale som si istá, že sa bude páčiť aj straším čitateľom, vďaka jej prepracovanému deju a detailom, ktoré sú dotiahnuté do úplnej dokonalosti. Celé vykreslenie Tartaru a putovanie Percyho s Annabeth bolo dokonalé. Ešte teraz mi behá mráz po chrbte z celej tej temnej atmosféry.

Už teraz sa teším na vyvrcholenie celého príbehu v podobe piatej a poslednej knihy.

Zdroj obrázka: